Research achievements (PUBLICATIONS)

Basic information

Name MILLINER Brett

Name of dissertation

Managing Extensive Reading: Introduction to M-reader

Name of author

Paul McBride & Brett Milliner

Name of publication

The Journal of Saitama City Educators

Publisher

 

Volume (No.)

4

Issue (No.)

5

Start page

20

 

End page

30

Publication date

2014-09-01

Presence/absence of peer review

maru

Presence/absence of invitation

 

Language of publication used

English

Posting category

Domestic

Type of publication

Research Paper (Scientific Journal)

Type of authorship

Joint Work(other)

ISSN

 

DOI

ISSN: 2185-7822

NAID (CiNii ID)

 

PMID

 

Permalink

URL

Summary

 

Remarks

M-Readerは、学生が多読(ER)を行う際にグレ
イデットリーダーズの内容を理解しているかを、教
師が確認するための無料オンラインプログラムで
ある。その方法は、学生が読んだ本に関するオン
ラインクイズを行うことでなされる。日本の文部
科学省の支援を受けて設立され、現在、26か国で
使用されている。追加的な多読(授業外で行われ
る多読)は、教師の負担になりすぎず、授 業時間も
削 ることなく、学 生の 責 務 を 確 保 で きる効 果 的 な評価方法があってこそ、広く使われうる手法である
(Robb and Kano 2013)。M-Readerは、読んだ本の数と単語数を記録するだけでなく、これらの有益な要件を満たしているプログラムである。