Research achievements (PUBLICATIONS/REVIEWS (Misc))

Basic information

Name MILLINER Brett

Title

Comparing two approaches to extensive reading (ER) management in the Tamagawa ELF program: M-Reader and Xreading

Author

Brett Milliner, Travis Cote

Name of publication

Annual Report of the Center for Teacher Educational Research, Tamagawa University

Publisher

Tamagawa University

Volume (No.)

4

Issue (No.)

 

Start page

115

 

End page

123

Date of publication

2015-07-31

Presence/absence of peer review

Batu

Presence/absence of request

Batu(Ordinary Paper)

Language of publication used

English

Posting category

Domestic

Type of publication

Research paper

Type of authorship

Joint Work(First Author)

ISSN

2187-7483

DOI

 

NAID (CiNii ID)

 

PMID

 

Permalink

Summary

Milliner, B., & Cote, T. (2015). Comparing two approaches to extensive reading management in the Tamagawa ELF program: M-Reader and Xreading.  教師教育リサーチセンター年報 第 5 号, 115-123.

Remarks

多読は学習者の読解スピードを向上させ言語習得を促進する有効な方法としてみなされている。しかし、教員にとって多読の実施が困難であるということも認められている。筆者は二つのオンライン多読システムの実用について報告をし、説明責任の確立、適切なリーディング支援の提供、文章量の確保の三点の問題に言及する。オンライン多読システムはELF (English as a lingua franca) センターの高大連携プログラム内の二つの高学年の授業において使用された。そのうちの一つの授業では、24人の生徒が学習者用のペーパーバックを読み、その後M-Reader?を使用してオンラインテストを受けた。もう一つの授業では、20人の生徒が電子書籍を読み、その後Xreading?を使用してオンラインテストを受けた。初級レベルの英語能力にも関わらず、電子書籍を読んだ生徒はより多くの量を読むことができ、多読に対してより肯定的な態度を示した。本研究はどのように多読が効果的に英語教育プログラムに使用されるかについての議論に貢献するものである。
Extensive reading (ER) is regarded as an effective method by which English language learners can make substantial gains in reading fluency and overall language acquisition. For language teachers, however, the actual implementation of ER in curricula has proved very challenging. Responding to three issues: establishing accountability, providing appropriate reading assistance, and ensuring students are reading large quantities of text, the authors will report on the implementation of two online ER management systems.