Research achievements (PUBLICATIONS)

Basic information

Name COTE Travis

Name of dissertation

Comparing two approaches to extensive reading (ER) management: M-Reader and Xreading

Name of author

Milliner Brett, Cote Travis

Name of publication

Annual Report of Center for Teacher Education Research, Tamagawa University

Publisher

 

Volume (No.)

 

Issue (No.)

5

Start page

 

 

 

End page

 

Publication date

2015-07-31

Presence/absence of peer review

maru

Presence/absence of invitation

 

Language of publication used

 

Posting category

 

Type of publication

Research Paper (University and Research Institutions Bulletin)

Type of authorship

Joint Work(First Author)

ISSN

 

DOI

 

NAID (CiNii ID)

 

PMID

 

Permalink

URL

Summary

 

Remarks

多読は学習者の読解スピードを向上させ言語習得を促進する有効な方法としてみなされている。しかし、教員にとって多読の実施が困難であるということも認められている。筆者は二つのオンライン多読システムの実用について報告をし、説明責任の確立、適切なリーディング支援の提供、文章量の確保の三点の問題に言及する。オンライン多読システムはELF (English as a lingua franca) センターの高大連携プログラム内の二つの高学年の授業において使用された。そのうちの一つの授業では、24人の生徒が学習者用のペーパーバックを読み、その後M-Reader?を使用してオンラインテストを受けた。もう一つの授業では、20人の生徒が電子書籍を読み、その後Xreading?を使用してオンラインテストを受けた。初級レベルの英語能力にも関わらず、電子書籍を読んだ生徒はより多くの量を読むことができ、多読に対してより肯定的な態度を示した。本研究はどのように多読が効果的に英語教育プログラムに使用されるかについての議論に貢献するものである。