研究業績(論文)

基本情報

氏名 マクブライド, ポール
氏名(カナ) マクブライド ポール
氏名(英語) McBRIDE Paul

論文名

ELFの教授方法に関する概観:原則と実践

著者名

マクブライド・ポール

雑誌名

早稲田ELFワーキングペーパー

出版者

 

5

 

開始ページ

186-197

 

 

終了ページ

 

発行年月日

2016/06/01

査読の有無

招待の有無

 

記述言語

 

掲載区分

 

掲載種別

研究論文(大学、研究機関紀要)

執筆形態

単著

ISSN

 

DOI

ISSN 2187-994X

NAID(CiNiiのID)

 

PMID

 

Permalink

URL

概要

 

備考

. This article constitutes an attempt to take an overview perspective towards thinking about English as a subject to be taught, and to examine some teaching principles and practices which might be compatible with it. In doing so, a broader context is proposed for teacher thinking than conceptual distinctions between ELF and EFL, or distinctions between native and non- native speakers. The focus from an overview perspective is one of unity rather than distinction.