研究業績(講演・口頭発表・ポスター等)

基本情報

氏名 マクブライド, ポール
氏名(カナ) マクブライド ポール
氏名(英語) McBRIDE Paul

発表テーマ

ELTのイデオロギー的阻害因子

氏名

 

氏名英語

 

会議名

第14回英語教育学会国際大会/第11回FEELTA国際学会

実施年月日

2016/07/02

招待の有無

 

記述言語

 

会議区分

 

会議種別

口頭発表(一般)

主催者

 

開催地

 

ID:NAID(CiNiiのID)

 

URL

概要

 

備考

The presenter, drawing on teaching experiences and working group discussions at a Centre for English as a Lingua Franca at a Japanese university, will offer examples of seemingly efficient but routinized technical practices, such as using online platforms to monitor graded reading, which, uncritically accepted, may hinder program development. Despite aspirations to the contrary, classroom practice can be infiltrated by consumer driven education, in forms such as ‘atomized’ approaches to language, drill-like practices and skill-based activities. The presenter will pose alternatives reflecting a view of knowledge as negotiable and socially constructed.