研究業績(論文)

基本情報

氏名 ミリナー, ブレット
氏名(カナ) ミリナー ブレット
氏名(英語) MILLINER Brett

論文名

ELFプログラムにおける多読:日本の大学で実践

著者名

マクブライド・ポール、コーテ・トラヴィス、今井光子、大金エセル、ミリナー・ブレット

雑誌名

2013年国際多読学会紀要

出版者

 

2

 

開始ページ

200

 

終了ページ

210

発行年月日

2013/09/13

査読の有無

招待の有無

記述言語

英語

掲載区分

海外

掲載種別

研究論文(国際会議プロシーディングス)

執筆形態

共著(筆頭者以外)

ISSN

 

DOI

ISSN 2165-4239

NAID(CiNiiのID)

 

PMID

 

概要

 

備考

Extensive Reading (ER) was made a part of a new English language program at Tamagawa University in 2012. Questionnaire data from this first year revealed positive student responses in regard to reading for pleasure. Data from a teacher survey showed that the teachers understood the roles of ER in providing wider exposure to the language and encouraging some degree of reading outside of class. In 2013, to deal with an expanded program, the authors devised new teacher and student questionnaires to more fully understand the ER component and to determine whether the goals of ER were being achieved. This paper reports on the student and teacher feedback from 2013 and analyzes the questionnaire results in order to identify any similarities and differences between student and teacher perceptions of ER. It further considers how the results inform future ER implementation in the language curriculum.
http://www.er-korea-2013.org/wp-content/uploads/ERWC2-Proceedingsfinal.pdf