研究業績(論文)

基本情報

氏名 ミリナー, ブレット
氏名(カナ) ミリナー ブレット
氏名(英語) MILLINER Brett

論文名

ELFコミュニケーションストラテシー意識つけにおける フロシェクトヘース学習の有効性

著者名

祐乗坊由利ジョディー 、大金エセル、岡田トリシャ、ミリナー・ブレット、佐藤敬典 、ディモスキ・ブラゴヤ

雑誌名

 

出版者

 

2

1

開始ページ

1

 

終了ページ

18

発行年月日

2016/03/28

査読の有無

招待の有無

記述言語

英語

掲載区分

国内

掲載種別

研究論文(大学、研究機関紀要)

執筆形態

共著(筆頭者以外)

ISSN

2189-0463

DOI

 

NAID(CiNiiのID)

 

PMID

 

Permalink

URL

概要

 

備考

At the Center for English as a Lingua Franca (CELF), students interact with teachers and tutors who have different first languages and cultural backgrounds. The CELF goals are to raise student awareness of the use of language in such ELF contexts and to develop an ELF-oriented curriculum. ELF research has put forth a range of pedagogical implications. Suggestions by ELF researchers include exposing students to a “wide range of English” (Bjo?rkman, 2013, p. 191), and “promoting interactions among students themselves in the classroom” (Matsumoto, 2011, p. 110). Students should be encouraged with opportunities to engage in meaningful tasks which promote the use of such strategies as repetition, paraphrasing, clarification checks and “collaborative completion of utterances in their interactions as they negotiate meaning and co-construct understanding in English” (Kaur, 2014, p. 159).