研究業績(Misc)

基本情報

氏名 ミリナー, ブレット
氏名(カナ) ミリナー ブレット
氏名(英語) MILLINER Brett

タイトル

人文教養学部の大学の学生のためのリンガフランカとしての英語

著者

ミリナー・ブレット、マクブライド・ポール、今井光子、コーテ・トラヴィス、小金エテル

誌名

論叢:人文玉川大学の紀要

出版者

玉川大学

54

 

開始ページ

101

 

終了ページ

113

出版年月

2014/03/31

査読の有無

依頼の有無

無(通常論文)

記述言語

英語

掲載区分

国内

掲載種別

速報,短報,研究ノート等(大学,研究機関紀要)

執筆形態

共著(筆頭者)

ISSN

0286-8903

ID:DOI

 

ID:NAID(CiNiiのID)

 

ID:PMID

 

概要

 

備考

In 2013, the Tamagawa University English as a Lingua Franca (ELF) program was expanded to accommodate over a thousand first-year and second-year students. This report first provides a brief overview of the ELF program and then focuses on how students in the College of Humanities (COH) and the College of Arts and Sciences (CAS) progressed through the program. We analyze data gathered from an online ELF student questionnaire administered in July 2013, a log of student access to ELF learning support services and the students’ scores on the TOEIC IP test. Results indicate that while feedback on the program from the students was very positive, gains in English language proficiency, as measured by the TOEIC IP, were quite limited. In addition, the students’ relatively low utilization of the ELF tutor service suggests that COH and CAS students may need to become more proactive in their English language learning.