研究業績(論文)

基本情報

氏名 祐乗坊 由利 ジョディー
氏名(カナ) ユウジョウボウ ユリ ジョディー
氏名(英語) YUJOBO Yuri Jody

論文名

21世紀型スキルとグローバルコンピテンシーの測定

著者名

祐乗坊 由利 ジョディー

雑誌名

さいたま市教育家会ジャーナル

出版者

 

Volume 5

Issue 1

開始ページ

Pg. 9-14

 

 

終了ページ

 

発行年月日

2015/08/01

査読の有無

招待の有無

 

記述言語

 

掲載区分

 

掲載種別

研究論文(学術雑誌)

執筆形態

単著

ISSN

 

DOI

ISSN 2185 7822

NAID(CiNiiのID)

 

PMID

 

Permalink

URL

概要

 

備考

OECD's Schleicher articulates that "educational success is no longer about reproducing content knowledge, but about extrapolating what we know and applying that knowledge to novel situations"(2010, p.2). The traditional educator is undergoing a metamorphosis into its new form of encompassing creative and critical approaches utilizing 21st century skills (Partnership for 21st Century Skills, n.d.) and project-based learning methods. Consequently a dilemma exists over how to measure 21st century skills, specifically the 4Cs: critical thinking, communication, collaboration, and creativity. This paper will address formative assessments in PBL and methods in measuring 21st century skills and global competency.