研究業績(講演・口頭発表・ポスター等)

基本情報

氏名 祐乗坊 由利 ジョディー
氏名(カナ) ユウジョウボウ ユリ ジョディー
氏名(英語) YUJOBO Yuri Jody

発表テーマ

プロジェクトベースベース学習における国際共通語としての英語能力評価

氏名

 

氏名英語

 

会議名

インドネシア英語教育学会国際大会 (インドネシア、バリ島)

実施年月日

2015/09/14

招待の有無

無し(通常講演)

記述言語

英語

会議区分

国際会議

会議種別

口頭発表(招待・特別)

主催者

インドネシア英語教育学会

開催地

 

ID:NAID(CiNiiのID)

 

URL

概要

 

備考

English as a Lingua Franca is the use of English among different first languages for whom English is the communicative medium of choice (Seidelhofer, 2011). Our Japanese students have the opportunity to use ELF with teachers and tutors who have different first langauges. As many students may go on to work in multicultural and multilingual situations, our goal is to raise student language awareness of ELF contexts. This study focuses on student assessments of listening and speaking using insights from the literature on ELF and project-based learning. A range of pedagogical implications has been identified by ELF researchers. Bjorkman (2013) advocates incorporating listening and speaking materials with a variety of non-native accents, examples of negotiation of meaning and the use of communication strategies. PBL is a pedagogical approach which provides the platform for self-awareness and critical thinking within the framework of 21st century skills.