研究者情報
基本情報
教員情報
研究者基礎データ
プロフィール
所属
職名
その他の所属
取得学位
研究分野
研究課題
経歴
出身大学院
出身大学
教育に関する資格・免許
研究者活動データ
所属学会
委員歴
受賞学術賞
研究業績(論文)
研究業績(Misc)
研究業績(著書)
研究業績(講演・口頭発表・ポスター等)
研究業績(その他)
研究業績(特許)
海外出張
海外研究活動
特別研究学生受入
教育・社会活動データ
担当経験のある科目(Researchmap表示用)
担当授業科目(通学課程)
担当授業科目(通信教育課程)
その他授業
教育の工夫・教科書・その他特記事項
発表・講演
引率・実習
課外活動等
社会活動
社会貢献活動
芸術・スポーツ業績
基本情報
氏名
コーテ, トラヴィス
氏名(カナ)
コーテ トラヴィス
氏名(英語)
COTE Travis
基本情報
教員情報
***
研究者基礎データ
プロフィール
-
所属
玉川大学 観光学部 観光学科
職名
教授
その他の所属
 
取得学位
Bachelor of Arts & Sciences University of Vermont 1995/05
研究分野
計算機システム Computer Assisted Language Learning (CALL)
学習支援システム Learning Management Systems (LMS)
学習支援システム Course Management Systems (CMS)
教育工学 mobile assisted language learning (MALL), computer assisted language learning (CALL), extensive reading (ER), smartphones, iPad, Blackboard (Bb), Technology Acceptance Model (TAM), Mobile-learning, learner autonomy, digital literacies, Google Drive
教育工学 Mobile Assisted Language Learning (MALL)
全て表示する(12件)
教育工学 Online Teaching and Learning
教育工学 Asynchronous and Synchronous Teaching and Learning
外国語教育 English as a Lingua Franca, Induction practices, Orientation meeting, Curriculum development, Teacher development, Computer assisted language learning, Extensive Reading
外国語教育 EFL, ESL, TESOL
外国語教育 Extensive Reading (ER)
教育学 learner autonomy, English as a foreign language, English as a lingua franca, second language acquisition, L1, L2, reading comprehension, writing, listening, speaking, pedagogy, multiple intelligences, curriculum development, syllabus design
電子デバイス・電子機器 Smartphones, iPhone, iPad, Google Drive, Google Docs, Google Forms, Google Slides, Dropbox, Evernote, digital literacies, mobile assisted learning, QR
表示を折りたたむ
研究課題
学生のパフォーマンスと認識:多読の実装と管理オンライン 個人研究 スマートフォン、タブレット、今日のタッチスクリーンのラップトップは、一見どこにでも世界では、誰に特化した、複雑な操作や数百のアプリケーションを提供することのできる強力なツールです。第二言語学習者とそれらを教える人のために、これらのツールは、突然、21世紀の学生のための読書体験を作り直しと多読(ER)の研究を活性化する可能性があります。もっぱらモバイルデバイスのメディアを通じてデジタルERへの探査にのみ出現しています
Mobile-based Extensive Reading: An investigation into reluctant readers 個人研究 Mobile devices have sweeping repercussions in education and suggest shifting content-engagement paradigms. Extensive reading (ER) is not unaffected by the many evolving aspects of mobile technology in second language classrooms. This paper reflects on Xreading?, an online graded reader (GR) and learning management sys-tem (LMS) designed for digital ER. Students at a private university in Tokyo had access to this online library using mobile devices. While overall reflections were positive...
Effective Extensive Reading Management with Xreading 個人研究 Despite the well recognized benefits of student engagement with extensive reading (ER) (see Krashen, 2009), many teachers struggle with its implementation. Key issues include the cost of establishing and maintaining a graded reader library (Bamford and Day, 1998; Hinkelman, 2013), keeping students accountable for their reading (Campbell & Weatherford, 2013; Robb & Kano, 2013), and most importantly, finding the time to oversee the ER component, especially if it is extensive reading done outside..
Comparing two approaches to extensive reading (ER) management in the Tamagawa ELF program: M-Reader and Xreading 個人研究 Extensive reading (ER) is regarded as an effective method by which English language learners can make substantial gains in reading fluency and overall language acquisition. For language teachers, however, the actual implementation of ER in curricula has proved very challenging. Responding to three issues: establishing accountability, providing appropriate reading assistance, and ensuring students are reading large quantities of text, the authors will report on the implementation of two online..
何がMALLで起こっているの? 個人研究 日本の高等学生の100%近くになりましたモバイルデバイスを所有しています。教育者として、我々はそれらを使用して検討していることがありますが、モバイルアプリケーションの広大な配列をナビゲートすることは困難な作業となることができます。また、iOSとAndroidデバイスの学生の所有権がほぼ均等に分割されていることを考えると、先生は多くの場合、クラス全体を満たす意思決定を行うことができません。本論文では、日本の大学生の間でモバイル利用動向が2014年研究の詳細が表示され、パネルからの入力を導出...
全て表示する(12件)
Extensive Reading on Mobile Devices: Is it a worthwhile strategy? 個人研究 Smartphones, and their potential applications for mobile assisted language learning (MALL), signal a shift in classroom paradigms. Given the ubiquity of smartphones and the increasing availability of digitized text, the reading experience for second language learners is one domain susceptible to change and new opportunities. Research into extensive reading (ER) through the medium of mobile devices is only an emerging area of study in the English as a Lingua Franca (ELF) classroom. This paper...
English as a lingua franca for students in the College of Humanities and College of Arts and Sciences 機関内共同研究 In 2013, the Tamagawa University English as a Lingua Franca (ELF) program was expanded to accommodate over a thousand first-year and second-year students in the Colleges of Tourism and Hospitality, International Business, Humanities, and Arts and Sciences. This report first provides a brief overview of the ELF program and then focuses on how students in the College of Humanities (COH) and the College of Arts and Sciences (CAS) progressed through the program. We analyze data gathered from an...
Blackboard (Bb) in the Center for English as a Lingua Franca 個人研究 The internet-based learning management system (LMS) known globally as Blackboard (Bb), is an educational management framework at the forefront of online education and web-based course development. The Bb system adopted by Tamagawa University is "used by more than 20,000 organizations and more than 20 million users” (Blackboard Inc., 2014). Tamagawa University students and faculty are fortunate to have open access to one of the world’s leading edge educational software systems and one used by...
In-Service Teacher Development: The Role of the Orientation Meeting 個人研究 The orientation meeting is an important event that may significantly affect in-service teacher development in a language program. The teacher orientation process can play a crucial role in teacher development and performance and can influence their attitudes towards the program itself. The presenters will discuss lessons learned from the process of familiarising teachers with a Tamagawa University's new English as a Lingua Franca Program.
Meeting Needs: ESP within an English as a Lingua Franca (ELF) Program 個人研究 In early 2013, Tamagawa University in Tokyo embarked into new territories with the creation of a new College of Tourism and Hospitality (CTH) as well as the launching of a campus-wide English as a Lingua Franca (ELF) program. This paper will briefly introduce the new College and the language program as it concerns the CTH students and one area of ESP: English for Academic Purposes (EAP). The author of this paper, both a faculty member of the new College and teacher in the ELF program for...
English as a lingua franca for students in the College of Tourism and Hospitality 個人研究 In 2013, Tamagawa University established a College of Tourism and Hospitality (CTH) and launched a campus-wide English as a Lingua Franca (ELF) Program. This paper describes the ELF program, the ELF tutor service, and the progress the students in the program have made in their English as measured by the TOEIC IP. The authors also report on the customized ELF curriculum for the CTH students. Positive feedback on their ELF program has been reported by the CTH students who appear motivated and...
Incorporating Extensive Reading into an ELF Program: Lessons learned at Tamagawa University 個人研究 When L2 use is mainly limited to the classroom and textbooks, Japanese students need additional exposure in order to help them make sense of the language. Furthermore, university student study time outside of class is decreasing according to the Japanese Government. With these issues in mind, Extensive Reading (ER) was made part of the new ELF program at Tamagawa University in 2012. This study examines to what degree and in what manner teachers incorporated ER into their syllabi.
表示を折りたたむ
経歴
2010 ~ 現在 観光学部 観光学科 Associate Professor
1995/04/01 ~ 2016/02/01 -
出身大学院
セントマイクルズカレッジ 文系 修了 1997/03/01
出身大学
バーモント州の大学 教養学部 文系 1995/03/01 卒業
The University of Colorado, Boulder 文学部 英語学科 1993/05/01 その他
教育に関する資格・免許
Driver's Licence 2010/04/28
Restricted Maritime Operator's Certificate 2007/04/22
First Responder 2006/04/01
Food Safety - Levels 1 and 2 2004/03/01
Masters of Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL) 1997/03/01
研究者活動データ
所属学会
The Center for English as a lingua franca forum 編集者 2021 ~ 現在
The Center for English as a Lingua Franca Journal 編集者 2016 ~ 現在
Japan Association of Language Teachers member 2015 ~ 2015
Japan Association of College English Teachers (JACET) Member 2014 ~ 2014
The Center for English as a Lingua Franca Journal 査読者/編集者 2014 ~ 2016
全て表示する(6件)
Digital Mobile Language Learning (DMLL) 編集者 2013 ~ 2016
表示を折りたたむ
委員歴
観光学部 2019 ~ 現在
観光学部 2019 ~ 現在
Center for English as a Lingua Franca 委員会 2014/03/01 ~ 現在
受賞学術賞
 
研究業績(論文)
Studying “Abroad” Online: Reflections from a Japanese University 玉川大学観光学部紀要 コーテ トラヴィス 2021
Travis Cote Travis Cote 2018
モバイルデバイス上の多読の一年:婚約と感想 クリティカルCALL - 2015 EUROCALL会議議事録、パドヴァ、イタリア トラヴィス・コーテ、ブレット・ミリナー 2015/12/02
CMSの導入と実施を奨励:ブレンド学習環境を作成するために、ELF教師トレーニング クリティカルCALL - 2015 EUROCALL会議議事録、パドヴァ、イタリア トラヴィス・コーテ、ブレット・ミリナー 2015/12/02
Mobile-based Extensive Reading: An Investigation into Reluctant Readers コンピュータ支援言語学習と教育の国際ジャーナル ブレット ミリナ, トラヴィス・コーテ 2015/10/01
全て表示する(16件)
Implementing and Managing Online Extensive Reading: Student Performance and Perceptions 言語学習技術のための国際交流協会 トラヴィス・コーテ、ブレット ミリナ 2015/08/07
Comparing two approaches to extensive reading (ER) management: M-Reader and Xreading 玉川大学教師教育リサーチセンター年報第5号2014年度 ミリナーブレット・コーテトラヴィス 2015/07/31
English as a lingua franca for students in the College of Tourism and Hospitality Management 観光とホスピタリティの玉川大学大学紀要 コーテ トラヴィス、ミリナー ブレット 2015/04/01
Effective extensive reading management with Xreading JALT(全国語学教育学会)の雑誌記事執筆 ミリナーブレットとコーテトラヴィス 2014/11/01
Blackboard in the Center for English as a Lingua Franca Tamagawa e-Education NewsLetter ミリナーブレットとコーテトラヴィス 2014/11/01
Extensive Reading on mobile devices: is it a worthwhile strategy? 第12回アジアTEFL国際会議2014年第23回MELTA国際会議からの議事録 コーテ トラヴィス、ミリナー ブレット 2014/08/27
What's going on at the MALL? PeerSpectives コーテ トラヴィス、ミリナー ブレット、フロワズ シメオン、フーレラ ダン 2014/04/02
観光学部におけるELFプログラム 玉川大学観光学部紀要 コーテ トラヴィス、ミリナー ブレット、小金エテル、ミリナー ブレット、マクブライド ポル、今井光子 2014/03/31
English as a Lingua Franca ProgramにおけるESP(English for Specific Purposes)の必要性:学生のニーズに合わせたカリキュラム作成 ESP JACET SIGの年次報告書 2013 トラヴィス コーテ 2014/03/01
Incorporating ER into an ELF Program: Lessons learned in a Japanese university 2013年国際多読学会起用 ポール・マクブライド、今井光子、トラヴィス・コーテ、ブレット・大金エセル 2013/11/13
English as a lingua franca for students in the College of Humanities and College or Arts and Sciences 論叢:人文玉川大学の紀要 ミリナー ブレット, マクブライド ポル、今井光子、コーテ トラビス、小金 エテル 2013
表示を折りたたむ
研究業績(Misc)
Teaching @ Tamagawa: Cracking the fear in the classroom Travis Cote ZENJIN Tamagawa University No.844 December 2019 27 27 2019/12
English as a lingua franca for students in the College of Tourism and Hospitality Management コーテ トラヴィス、ミリナー ブレット 観光とホスピタリティの玉川大学大学紀要 2 2015
Implementing and Managing Online Extensive Reading: Student Performance and Perceptions トラヴィス・コーテ、ブレット ミリナ 言語学習技術のための国際交流協会 45 1 70 2015
Mobile-based Extensive Reading: An Investigation into Reluctant Readers ブレット ミリナ, トラヴィス・コーテ コンピュータ支援言語学習と教育の国際ジャーナル 5 4 1 ~ 15 2015
Comparing two approaches to extensive reading (ER) management: M-Reader and Xreading ミリナーブレット・コーテトラヴィス 玉川大学教師教育リサーチセンター年報第5号2014年度 5 2015
全て表示する(15件)
モバイルデバイス上の多読の一年:婚約と感想 トラヴィス・コーテ、ブレット・ミリナー クリティカルCALL - 2015 EUROCALL会議議事録、パドヴァ、イタリア 2015
CMSの導入と実施を奨励:ブレンド学習環境を作成するために、ELF教師トレーニング トラヴィス・コーテ、ブレット・ミリナー クリティカルCALL - 2015 EUROCALL会議議事録、パドヴァ、イタリア 2015
English as a Lingua Franca ProgramにおけるESP(English for Specific Purposes)の必要性:学生のニーズに合わせたカリキュラム作成 トラヴィス コーテ ESP JACET SIGの年次報告書 2013 Volume 15 2014
What's going on at the MALL? コーテ トラヴィス、ミリナー ブレット、フロワズ シメオン、フーレラ ダン PeerSpectives Spring 12 2014
Extensive Reading on mobile devices: is it a worthwhile strategy? コーテ トラヴィス、ミリナー ブレット 第12回アジアTEFL国際会議2014年第23回MELTA国際会議からの議事録 2014
観光学部におけるELFプログラム コーテ トラヴィス、ミリナー ブレット、小金エテル、ミリナー ブレット、マクブライド ポル、今井光子 玉川大学観光学部紀要 1 2014
Effective extensive reading management with Xreading ミリナーブレットとコーテトラヴィス JALT(全国語学教育学会)の雑誌記事執筆 Volume 38 6 November/December 2014
Blackboard in the Center for English as a Lingua Franca ミリナーブレットとコーテトラヴィス Tamagawa e-Education NewsLetter Volume 2 November 2014 2014
Incorporating ER into an ELF Program: Lessons learned in a Japanese university ポール・マクブライド、今井光子、トラヴィス・コーテ、ブレット・大金エセル 2013年国際多読学会起用 2巻 1号 200頁 2013
English as a lingua franca for students in the College of Humanities and College or Arts and Sciences ミリナー ブレット, マクブライド ポル、今井光子、コーテ トラビス、小金 エテル 論叢:人文玉川大学の紀要 54 2013
表示を折りたたむ
研究業績(著書)
玉川大学 Center for English as a lingua franca フォーラム 玉川大学 Center for English as a lingua franca フォーラム 2021/03/31 監修
玉川大学リンガフランカ?ジャーナルなどの英語センター 玉川大学リンガフランカ?ジャーナルなどの英語センター 2016/03/31 監修
さいたま市教育家会ジャーナル さいたま市教育家会 2015/10/30 編者
さいたま市教育家会ジャーナル さいたま市教育家会ジャーナル 2015/10/01 編者
玉川大学リンガフランカジャーナルなどの英語センター 玉川大学リンガフランカ?ジャーナルなどの英語センター 2015/03/31 監修
全て表示する(7件)
さいたま市教育家会ジャーナル さいたま市教育家会 2014/09/08 編者
さいたま市教育家会ジャーナル さいたま市教育家会 2014/08/01 編者
表示を折りたたむ
研究業績(講演・口頭発表・ポスター等)
日本の大学生とデジタルリテラシー:海外留学のための準備 2018/08/18
Digital literacies in the Japanese university context: preparing for a study abroad program XVIIIth International CALL Conference: CALL in Context 2017/07/08
デジタルリテラシーの調査:留学のための日本の大学の新入生の準備 教師の日本協会(JALT)、コンピュータ支援言語学習(CALL)スペシャル・インタレスト・グループ(SIG)2016会議 2016/06/04
ELFプログラムで黒板(BB)の採用と応用 第6回黒板日本ユーザグループ会議 2016/05/28
CMSの採用を増やす:キャンパス全体ELFプログラムで教員ビューや使用状況を調査するために、ローカルにTAMを使用しました コンピュータ支援語学学習(GLoCALL)2015会議でのグローバリゼーションとローカリゼーション 2015/11/13
全て表示する(36件)
管理多読(ER)に2つのオンラインのアプローチを比較した:M-Reader?のとXreading? コンピュータ支援語学学習(GLoCALL)2015会議でのグローバリゼーションとローカリゼーション 2015/11/13
ELFは、当社の基準を破壊する可能性があるという概念に挑戦 第13回アジアTEFL国際会議 2015/11/08
モバイルデバイス上の多読の一年:それは学校がペーパーバックを購入停止するための時間はありますか? 2015言語学習(CALL)の会議支援第22回欧州コンピュータ 2015/08/30
LMSの採用と実施を奨励:ブレンド学習環境を作成するために、ELF教師トレーニング 第22回ユーロコンピュータ支援語学学習(CALL)会議2015 2015/08/29
CMSの導入と適用:効果的なeラーニングの構成要素のための決定的なステップ 語学教師協会 - コンピュータ支援語学学習(JALT CALL SIG) 2015/06/07
Xreadingでスマートフォンや多読管理に関する多読 語学教師協会 - コンピュータ支援語学学習(JALT CALL SIG) 2015/06/06
リンガフランカプログラムとして英語 人文学部の学生指導 2015/04/03
リンガフランカプログラムとして英語 農業の大学の生徒指導 2015/04/03
リンガフランカプログラムとして英語 観光とホスピタリティマネジメント学部の生徒指導 2015/04/02
日本の大学で練習するポリシーから:共通語とし??ての英語 第11回CamTESOL大会 2015/02/28
Mobileベースの多読 第11回CamTESOL大会 2015/02/28
進学カリキュラムの英語多読へのオンラインアプローチ 大学英語教師協会(JACET)ESP SIG、関東 2015/02/14
モバイルデバイス上の多読 語学教師協会-エクステンシイブレアヂイング支援語学学習 (JALT ER SIG) 2014/09/28
Xreading入門 - 2014/09/20
モバイルデバイス上の多読:それは価値がある戦略である? 第12回国際アジアTEFL会議と第23回MELTA国際会議 2014/08/29
日本の大学で練習するポリシーから:共通語とし??ての英語 第12回国際アジアTEFL会議と23日MELTA国際会議 2014/08/29
ペーパーレス多読と学生婚約 語学教師協会 - コンピュータ支援語学学習(JALT CALL SIG) 2014/06/07
リンガフランカプログラムとしての英語 観光専門学校の生徒指導とホスピタリティマネジメント 2014/04/02
外国語教育におけるテクノロジーの活用:スマートフォンアプリを使用したスピーキング教授法 FDワークショップ 2014/02/10
ペーパーレス:教育におけるイノベーションと技術(神田外語大学) 神田外語大学主催の語学教師学会 2014/02/01
ワークショップ:語学教育のためのモバイルテクノロジー 大学英語教育学会 2013/12/01
ELF教員の為のオリエンテーション:実例報告 全国語学教育学会 2013/10/27
言語で再生するためのアプリ 大学英語教育学会ESP研究会 2013/10/12
ELF教員の為のオリエンテーション:実例報告 JALT横浜支部会 2013/09/21
ELF プログラムにおける多読:日本の大学の実践 国際多読学会 2013/09/14
大学英語教育学会 国際共通語(Lingua franca)としての英語プログラム? グローバル社会への踏み台 2013/08/31
教員教育におけるオリエンテーションの役割 インドネシア英語教育学会TEFLIN 2013/08/28
Tamagawa University's ELF Tutor Service Student Access Learning Center Review 2013/07/20
ELF プログラム 観光学部の学生ガイダンス 2013/04/03
EFLプログラム 経営学部の学生ガイダンス 2012/04/03
カナダのクリスマスの伝統 異文化でのクリスマスの伝統について 2011/12/19
表示を折りたたむ
研究業績(その他)
https://www.researchgate.net/profile/Travis_Cote
https://scholar.google.com/citations?user=aLfjoDsAAAAJ&hl=en
https://tamagawa.academia.edu/TravisCote
デジタル携帯語学学習(DMLL)オンラインジャーナル記事執筆/編集 2013
デジタル携帯語学学習(DMLL)オンラインジャーナル記事執筆/編集 2013
全て表示する(14件)
デジタル携帯語学学習(DMLL)オンラインジャーナル記事執筆/編集 2013
デジタル携帯語学学習(DMLL)オンラインジャーナル記事執筆/編集 2013
デジタル携帯語学学習(DMLL)オンラインジャーナル記事執筆/編集 2013
デジタル携帯語学学習(DMLL)オンラインジャーナル記事執筆/編集 2013
デジタル携帯語学学習(DMLL)オンラインジャーナル記事執筆/編集 2013
デジタル携帯語学学習(DMLL)オンラインジャーナル記事執筆/編集 2013
デジタル携帯語学学習(DMLL)オンラインジャーナル記事執筆/編集 2013
デジタル携帯語学学習(DMLL)オンラインジャーナル記事執筆/編集 2013
ELF教師研究フォーラム 2013
表示を折りたたむ
研究業績(特許)
 
海外出張
The Global Conference on Computer Assisted Language Learning 2015/11/12 ~ 2015/11/14
Asia Teachers of English as a Foreign Language Conference 2015/11/05 ~ 2015/11/09
The European Conference on Computer Assisted Language Learning 2015/08/24 ~ 2015/08/31
The Cambodia Conference for Teachers of English to Speakers of Other Languages 2015/02/25 ~ 2015/03/01
海外研究活動
 
特別研究学生受入
 
教育・社会活動データ
担当経験のある科目(Researchmap表示用)
 
担当授業科目(通学課程)
2024 1 English for Study Abroad 月曜日 2 学科科目 語学 観 20
2024 1 English Communication Strategies 月曜日 56 学科科目 演習 観 14
2024 1 ELF Foundation (C) 火曜日 12 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 14
2024 1 English for Study Abroad 水曜日 4 学科科目 語学 観 20
2024 1 Business Communication B 水曜日 6 学科科目 語学 観 12
全て表示する(40件)
2024 1 College Reading & Writing II 木曜日 12 学科科目 演習 観 16
2023 1 English Communication Strategies 月曜日 56 学科科目 演習 観 11
2023 1 English Communication Strategies 月曜日 56 学科科目 演習 観 5
2023 1 ELF Academic Literacy 中級 火曜日 12 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 5
2023 1 College Reading & Writing II 火曜日 78 学科科目 演習 観 18
2023 1 Business Communication B 水曜日 5 学科科目 語学 観 10
2023 1 Business Communication B 水曜日 6 学科科目 語学 観 15
2023 1 College Reading & Writing II 水曜日 78 学科科目 演習 観 18
2023 1 ELF & Global Communication (A) 金曜日 12 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 5
2023 1 College Reading & Writing II 金曜日 78 学科科目 演習 観 20
2023 2 Business Communication C 月曜日 5 学科科目 語学 観 14
2023 2 ELF Foundation (B) 火曜日 12 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 12
2023 2 English Communication Strategies 火曜日 78 学科科目 演習 観 15
2023 2 English Communication Strategies 火曜日 78 学科科目 演習 観 1
2023 2 Business Communication D 水曜日 5 学科科目 語学 観 14
2023 2 Business Communication D 水曜日 6 学科科目 語学 観 14
2023 2 BELF 初中級 金曜日 12 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 15
2023 2 College Reading & Writing I 金曜日 78 学科科目 演習 観 16
2022 1 ELF 301 月曜日 1 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 19
2022 1 ELF 301 月曜日 34 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 17
2022 1 ELF 301 火曜日 2 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 19
2022 1 College Reading & Writing II 火曜日 56 学科科目 演習 観 21
2022 1 Business Communication A 火曜日 7 学科科目 語学 観 15
2022 1 ELF 301 水曜日 12 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 17
2022 1 ELF 301 水曜日 3 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 19
2022 1 ELF 301 金曜日 1 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 19
2022 1 College English III 金曜日 34 学科科目 演習 観 19
2022 2 ELF 301 月曜日 34 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 6
2022 2 ELF 302 月曜日 34 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 15
2022 2 Business Communication C 火曜日 5 学科科目 語学 観 12
2022 2 English Communication Strategies 火曜日 78 学科科目 演習 観 12
2022 2 ELF 301 水曜日 12 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 6
2022 2 ELF 302 水曜日 12 US 語学 文・農・工・経・教・芸・LA・観 15
2022 2 English Communication Strategies 水曜日 56 学科科目 演習 観 11
2022 2 College Reading & Writing I 金曜日 78 学科科目 演習 観 20
表示を折りたたむ
担当授業科目(通信教育課程)
 
その他授業
2013 特別授業 国内英語集中研修 University students
教育の工夫・教科書・その他特記事項
2014 Educational Testing Service (ETS) Propell Teacher Workshop for the TOEIC Listening and Reading Test. 2014/08/04
2013 CUIP On-Campus Intensive English Language Course - "Small Talk" 2013/03/12
2013 COSMOS Festival - Always Think About National Tourism Society 2013/11/09
発表・講演
出張講演 Extensive Reading on mobile devices: is it a worthwhile strategy?
2018 学内向け 2018 ELF Program Teacher Orientation
2015 出張講演 An online approach to Extensive Reading in an English for Academic Purposes curriculum
2015 出張講演 English as a lingua franca: From policy to practice in a Japanese university
2015 学内向け ELF Program student guidance
全て表示する(31件)
2015 学内向け ELF Program student guidance
2015 学内向け ELF Program student guidance
2015 出張講演 Extensive Reading on Smartphones and Extensive Reading Management with Xreading
2015 出張講演 Adoption and application of the CMS: Crucial steps for an effective e-learning component
2015 出張講演 Training ELF teachers to create a blended learning environment: Encouraging LMS adoption and implementation
2015 出張講演 One year of extensive reading on mobile devices: Is it time for schools to stop buying paperbacks?
2015 出張講演 Challenging the notion that ELF might destroy our standards
2015 出張講演 Increasing CMS adoption: Using TAM locally to explore faculty views and usage in a campus-wide ELF program
2015 出張講演 Comparing two online approaches to extensive reading (ER) management: M-Reader? and Xreading?
2014 出張講演 Mobile Assisted Language Learning
2014 出張講演 Using video smartphone apps to support speaking
2014 学内向け ELF Program student guidance
2014 出張講演 Paperless Extensive Reading and Student Engagement
2014 出張講演 Introduction to Xreading
2014 出張講演 Online Extensive Reading with mobile devices
2013 出張講演 Orientation for ELF Teachers: Lessons Learned
2013 出張講演 Mobile Technology Workshop
2013 学内向け ELF Program Guidance
2013 出張講演 Tamagawa Gakuen's ELF Tutor Service
2013 出張講演 In-Service Teacher Development: Role of the Orientation Meeting
2013 出張講演 Tamagawa Gakuen English as a Lingua Franca Program
2013 出張講演 Incorporating ER into an ELF program: Lessons learned in a Japanese university
2013 出張講演 Orientation for ELF Teachers: Lessons Learned
2013 出張講演 Apps for Playing with Language
2012 学内向け ELF Program Guidance for College of Business Administration
2011 学内向け Canadian Christmas Traditions and Culture
表示を折りたたむ
引率・実習
 
課外活動等
2022 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 CELF Online Tutor Reservation System Sub-committee chair & coordinator
2021 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 CELF Online Tutor Reservation System Sub-committee chair & coordinator
2020 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Online Tutor Reservation System Sub-Committee Chair & Coordinator
2019 課外活動等の指導 Blackboard CMS Orientation for part-time ELF teachers Coordinator
2016 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 English Speaking Society Faculty representative
全て表示する(39件)
2016 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Tutor Service Coordinator
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Teachers Blackboard CMS Orientation Meeting Coordinator and Lecturer
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Teachers Blackboard CMS Orientation Meeting Coordinator and Lecturer
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Teachers Orientation Meeting Coordinator and Lecturer
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Tutor Service Manager & Coordinator
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Working Group Member
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 English Speaking Society (ESS) Faculty representative
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 Tamagawa Adventure Program (TAP) 兼担
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 Curriculum Development: Extensive Reading Coordinator and member
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 Curriculum Development: Textbooks & Materials Coordinator and member
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 Curriculum Development: Syllabus design for UNITAMA Coordinator and member
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 Blackboard (Bb) course design for ELF Program coordinator and member
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Program facilities: Equipment Coordinator and member
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 CELF Journal Editorial Board Editorial Board member
2015 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 Professional Development: CELF Forum Coordinator and member
2014 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Teachers Blackboard LMS Orientation Meeting Coordinator
2014 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Teachers UNITAMA Orientation Meeting Coordinator
2014 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Teachers Orientation Meeting Coordinator and Lecturer
2014 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Tutor Service Manager & Coordinator
2014 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Working Group Member
2014 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 Tamagawa Adventure Program (TAP) 兼担
2014 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 Blackboard (Bb) course design for ELF Program Coordinator and member
2013 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF 運営委員会 Member
2013 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 BbMobile Course Pilot Member/Pilot
2013 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Tutor Service Manager
2013 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF/EFL Working Group Member
2013 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Teachers Orientation Meeting Coordinator
2013 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Teachers Blackboard LMS Orientation Meeting Coordinator
2013 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Teachers UNITAMA Orientation Meeting Coordinator
2013 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF Teachers TOEIC IP Proctor Orientation Meeting Coordinator
2012 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 ELF 運営委員会 Member
2012 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 EFL Working Group Member
2012 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 EFL Teachers Orientation Meeting Coordinator
2011 学内における委員会活動及び各種運営活動担当 国際教育推進委員会 Member
表示を折りたたむ
社会活動
集会運営時の役員・座長等 Tamagawa University English Speaking Society Faculty Representative 2018 ~ 現在
集会運営時の役員・座長等 English Speaking Society (ESS) Faculty representative 2015 ~ 2016
集会運営時の役員・座長等 北シーダーボランティア消防局 カナダのボランティア消防士 2007/08/01 ~ 2009/03/01
社会貢献活動
 
芸術・スポーツ業績