研究課題

基本情報

氏名 コーテ, トラヴィス
氏名(カナ) コーテ トラヴィス
氏名(英語) COTE Travis

研究課題

Incorporating Extensive Reading into an ELF Program: Lessons learned at Tamagawa University

キーワード1

Extensive Reading

キーワード2

English as a Lingua Franca

キーワード3

Autonomy

研究分野1

外国語教育

その他の研究分野1

 

研究分野2

 

その他の研究分野2

 

研究分野3

 

その他の研究分野3

 

研究態様選択

個人研究

研究期間(開始日)

2012

 

研究期間(終了日)

2013

助成金・補助金

なし

助成金・補助金名

 

助成金・補助金採択年度

 

助成金額・補助金額

 

助成金資金提供機関名

 

助成金資金区分

 

補助金研究課題番号

 

掲載誌

 

次年度予定

 

研究制度

 

提供機関

 

代表者

 

連携研究者

 

研究種目

 

配分額(総額)

 

配分額(直接経費)

 

配分額(間接経費)

 

Permalink

研究概要

When L2 use is mainly limited to the classroom and textbooks, Japanese students need additional exposure in order to help them make sense of the language.  Furthermore, university student study time outside of class is decreasing according to the Japanese Government.  With these issues in mind, Extensive Reading (ER) was made part of the new ELF program at Tamagawa University in 2012.  This study examines to what degree and in what manner teachers incorporated ER into their syllabi.