研究課題

基本情報

氏名 コーテ, トラヴィス
氏名(カナ) コーテ トラヴィス
氏名(英語) COTE Travis

研究課題

Comparing two approaches to extensive reading (ER) management in the Tamagawa ELF program: M-Reader and Xreading

キーワード1

ELF

キーワード2

Xreading

キーワード3

Extensive Reading

研究分野1

教育工学

その他の研究分野1

 

研究分野2

 

その他の研究分野2

 

研究分野3

 

その他の研究分野3

 

研究態様選択

個人研究

研究期間(開始日)

2014

 

研究期間(終了日)

2015

助成金・補助金

なし

助成金・補助金名

 

助成金・補助金採択年度

 

助成金額・補助金額

 

助成金資金提供機関名

 

助成金資金区分

 

補助金研究課題番号

 

掲載誌

 

次年度予定

 

研究制度

 

提供機関

 

代表者

 

連携研究者

 

研究種目

 

配分額(総額)

 

配分額(直接経費)

 

配分額(間接経費)

 

Permalink

研究概要

Extensive reading (ER) is regarded as an effective method by which English language learners can make substantial gains in reading fluency and overall language acquisition. For language teachers, however, the actual implementation of ER in curricula has proved very challenging. Responding to three issues: establishing accountability, providing appropriate reading assistance, and ensuring students are reading large quantities of text, the authors will report on the implementation of two online..